Harmadik rész:Értelmeztessük a játékkal, hogy egyes részek hova tartoznak-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mit is jelent ez?
Valamilyen módon szemléltetnünk kell, hogy az első kerék párunk (az első tengely) az első forgóváz kerethez tartozik, úgyszint ahogy a második kerék is az első forgóváz kerethez tartozik. Majd maga a forgóváz keret is a mozdony fő részéhez, kasztnijához tartozik.
Mindez azért van, mert a játéknak külön forgatni kell a kerekeket és mozgatnia a forgóváz keretet a mozdony alatt, így ezek nem lehetnek statikus elemek.
Csatolmány:
kep6.png [ 170.18 KiB | Megtekintve 2482 alkalommal. ]
1. - ez a "Select and Link" gomb. Ennek használatával tudjuk megadni "odahúzással", hogy melyik rész mihez tartozik. Ha X dolgot Z dologhoz húzunk azaz kötünk, akkor az X alárendeltje lesz Z-nek. Így Z lesz a fő objekt X pedig ami alá tartozik és nem fordítva.
2. jelöljük ki a kerekünket és a nyomjuk be a "Select and Link" gombot.
3. a kerék közepétől (nagyjából is jó) kiindulva, a "Select and Link" segítségével húzzúnk egy segédvonalat rá a forgóváz keretre (egér balgomb lenyomva tart, majd ha a kis duplanégyzet ikon a forgóváz keretéhez ért elengedjük a bal gombot) - látni fogjuk hogy a vonal amit húzúnk szaggatott.
Mihelyst felengedtük a bal egérgombot észrevehetjük, hogy a kerék és a forgóváz keret felvillan fehéren. Ez jelenti azt, hogy az alárendelés megtörtént, 1-es számú kerekünk már a forgóvázhoz tartozik.
Folytassuk így tovább a következő kerékkel. Majd a második forgóvázon külön-külön szintén.Ha ezzel megvagyunk, a két forgóváz keretet (csak a keretet!) ugyanezzel a módszerrel linkeljük hozzá a gép fő testéhez.
---
FOLYT. KÖV!